widget blog


I made this widget at MyFlashFetish.com.

love girl-cn blue

falling object simanis

simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis simanis

moco pet

Sunday, May 15, 2011

jom berbueno!!

Perghh!! Sedapnye merasai kenikmatan kinder bueno nih. 1st time aku makan. Thanks ye Yaya J rasanye memang sedap..huhu Dah lah makan tengah malam plax uh.. Boleh plax Yaya nih mengajak kn. Memamng gemok lah ak nih nanti..haha(tapi jenis badan aku nih tak kan membesar kalu makan banyak mana pun..hehe)

N more thing, thanks ye adik sebab bg kakak jam tangan g-shock J. Akak x mintak ape pon n akak hargai ape yg adik bg. Walaupun awal akak x kesah, nanti kite sambut same2 befday kite eh J sayang adik

Alhamdulillah, selesai jugak kesemua paper but juz tinggal paper ITGD yang tinggal 5 hari lagi. Wait for me ok J Yang ITGD nih aku akan jawab betul2 sebab aku minat gile subject nih..hehe(sebenarnye, dengan sir uh skali aku minat..haha x masal) Dalam banyak2 subject yang aku jawab , Digital Illustratin lah soalan yang paling susah nak jawab. Bukan aku sorang je..sume budak DCGD pon cme. Apa yang aku bace, “se coek” je yang masok L sedih seyh. Paper tu lah yang buat aku keluar paling awal daripada subject2 lain..haiz=.=” Harap2 tak kene repeat, aku berharap kat costwork ak je nih. Kalau lulus costwork aku, aku tak perlu risau la kot..hhrrmm>.<

Ha!! Sebelum aku terlupa, aku nak cerita kelakar yang tak memasal haha.. mase hari jumaat (13-05-2011) but before that mase hari khamis uh Sir Aidil jumpe aku, tetibe die cakap aku ada hari yang tak datang cluz(haiz=.=” x memasal je sir nih), padahal hari2 kot aku datang cluz die but aku accept je n die bg kertas kuning yang bertarikh pada hari yang aku tak datang uh

Die mintak aku buat surat n ofcoz lah kne mintak cop skali en(hadoyaii..nih yang aku malas nih) setelah tibenye hari jumaat dan dengan selesainya exam Digital Illustration, aku n yaya pegi pejabat, sampai je kat pintu terus terjumpe Miz Zuliana(sambil memberi surat cuti)
Miz Zuliana:kenapa awak balik kampung?
Aku:sebab hal keluarga(ish! Kene tipu jugak ke?=()
Miz Zuliana:yelaa..tapi kenapa?
Aku: (aduh, kene jawab ke nih) err..sebab ayah saya(dengan keadaan gelisahnye)
Miz Zuliana:ok jom masuk bilik saya kejap
Sambil aku ikut die, aku toleh ke belakang
Aku:weyh, aku nak cakap ape nih??!
Yaya:ko cakap je pape(ngan muke slumber die yg tade perasaan kesian kat aku=.=”)
Haiz yaya nih, tak membantu langsung=.=”. bile dah sampai kat bilik, Miz Zuliana tanye lagi. Aku nak tipu ape nih??!
Miz Zuliana:ha kenapa awak balik?
Aku:sebab mak saya suruh
Miz Zuliana:yelaa tapi kenapa?
Aku:err..takkan nak tau jugak??(dengan slumber aku mengeluarkan ayat2 cenggitu..hehe)
Miz Zuliana:mesti la..macam2 sebab boleh buat kan, tapi awak tak cakap pun sebab apa kat dalam nih. Saya kene tau jugak
Aku: (adoyaii terpaksa lah aku menipu jugak =.=”) err sebenarnye ayah saya sakit
Miz Zuliana:ayah awak sakit pon kene balik jugak ke? Awak anak yang sulung ke?
Aku: (aduh, banyak tanye plax miz nih=.=”) a’ah...
Miz Zuliana:ayah awak sakit ape??
Aku:ayah batuk da lame...hari tu sakitnye dah teruk(batuk ayah aku uh memang aku x tipu eh>.<)
Miz Zuliana:tak kan takde adik awak kot? Berapa umur die?
Aku:ade..13 tahun. Saya balik pon sebab mak saya. Saya takut pape jadi kat ayah saya(miz nih, takkan tak faham kot >.<)
Miz Zuliana:mak awak keje ape?
Aku:tukang masak Institut Kemahiran Belia Negara(IKBN)
Miz Zuliana:mak awak sorang je ke yang tanggung awak?

................aku diam membisu................

Miz Zuliana:cakap je la. Saya tak makan orang pon(sambil pandang aku)
Aku:a’ah..sejak keadaan ayah saya ****** mak saya sorang sahaja yang menanggung saya. Ayah saya keje sendiri.(time nih lah aku menangis=.=”)
And then aku terlupe(aku nih jenis cepat lupe ckit..hehe) ape yang aku ingat lagi en....
Miz Zuliana:awak DCGD kan? Bpe point final exam yang lepas?
Aku:a’ah.. *.**
Lepas uh die bagi nasihat at aku. Aku pon dengar sambil menangis..huhu..x masal kan. Then akhirnya die nak cop jugak aku punya surat.
Miz Zuliana:saya akan follow awak punya keputusan dari semasa ke semasa. Kalu ade pape masalah awak perlu jumpe kaunseling, die pasti akan bagi awak semangat tak pun mentor awak, untuk ringan kan masalah awak. Saya pun bukan nye orang kaye pun
Aku:terima kasih(sambil menangis)
Miz Zuliana:kawan awak yang kat luar tadi tu tau x?
Aku:tau..Cuma die seorang sahaja yang tau.
Miz Zuliana:xpe2, saya simpan rahsie awak.
Mase keluar dari bilik HEP, tengok2 yaya, ude, ika n kak ibah dah ade kat depan. Sume tertanye2 kenpa aku menangis. Die marah ko ke? Tak dapat cop? Habis kenapa ko menangis? Aku geleng je..huhu Aku menangis je sampai dalam kereta ude J
Lepas aku tenang n dah sampai kat Parit Raja baru aku bagi tau hal sebenar..niat sebenarnye nak menipu miz uh tapi tak sangke real jadinye..hehe(x masal je)

And tak lupe jugak, hari nih hari jadi pakwe aku al-hafiz kizo J SELAMAT HARI JADI SAYANG ^__^ semoga panjang umur dan murah rezeki ye. Saya harap awak suke ngan hadiah yang saya berikan tuh walaupun tak seberapa en..hehe^__^
n sory pasal kene tepong td..ini sume rancangan ude n the geng..hehe

No comments:

Post a Comment